Bilete de avion » Biletul de avion

Biletul electronic este documentul folosit de companiile aeriene pentru imbarcarea in aeronava a pasagerilor. Pe acesta veti regasi toate informatiile despre zbor, datele de calatorie si tarif. Fiecare pasager primeste o copie a acestui document prin e-mail, impreuna cu numarul biletului de avion (sau codul). In aceasta sectiune aveti detalii despre toti pasii privind rezervarea biletului de avion, modalitatile de plata si alte informatii utile.

Cautati biletul de avion catre destinatia dorita introducand datele necesare in motorul de cautare: data de plecare si retur, orasul de plecare si destinatia, numarul de pasageri. In functie de detaliile furnizate, sistemul va afisa zborurile disponibile.

 

Cautarea unui zbor pas cu pas

1. Selectati aeroportul sau orasul de plecare. Orasele mari au mai multe aeroporturi, motiv pentru care va recomandam sa selectati optiunea "Toate aeroporturile" pentru orasul respectiv. Sistemul va afisa rezultatele zborurilor pentru toate aeroporturile din destinatia respectiva.
2. Selectati aeroportul sau orasul de sosire.
3. Bifati "Doar dus" sau "Dus-Intors", in functie de nevoile dvs.
4. Selectati data de plecare.
5. Selectati numarul de pasageri si categoria.
6. In plus, puteti folosi optiunea de cautare flexibila, cu 3 zile inainte sau dupa o anumita data de calatorie, pentru a obtine mai multe rezultate.
7. Apasati butonul "Cauta".

In rezultate vei gasi conexiunile care se potrivesc criteriilor selectate, in ordine crescatoare, incepand cu cel mai mic tarif pana la cel mai mare.

In cazul in care vreti sa gasiti doar zboruri specifice, folositi in functie de preferinte filtrele din pagina de rezultate. Cu ajutorul versiunii extinse a motorului de cautare puteti sa stratificati cautarea astfel incat sa obtineti doar informatiile care reprezinta un interes pentru dumneavoastra. Rezultatele vor fi asezate conform parametrilor: clasa de zbor, in functie de tipul de zbor, in functie de numarul escalelor etc;

In functie de parametrii selectati, rezultatele obtinute in urma cautarii vor fi afisate in ordinea crescatoare a pretului. Fiecare rezultat include tariful biletului de avion, numele companiei aeriene, durata calatoriei, numele aeroportului, detalii despre durata escalei si, daca este cazul, numarul zborului si clasa economica. Daca ati ales o anumita varianta ce se potriveste preferintelor si bugetului dumneavoastra, apasati pe „Rezerva". Veti fi trimis catre pagina unde se pot verifica detaliile zborului. Tot aici puteti furniza datele necesare pentru rezervarea zborului ales.

In acest pas din cadrul procesului de rezervare a unui bilet de avion aveti acces la informatii complete despre:
• aeroporturile de plecare si de sosire, dar si cele de tranzitie, acolo unde este cazul;
• timpul de zbor si durata escalei, acolo unde este cazul;
• tariful detaliat pentru rezervarea dvs.: biletul de avion, taxele pentru servicii optionale, taxa de tranzactie.

Optiuni suplimentare pe care le puteti alege pentru calatoria dvs.:
• preferinte pentru masa la bord: in cazul rezervarilor la companii aeriene de linie;
• tipul bagajului si cantitatea;
• prioritatea la imbarcare;
• loc in avion cu spatiu suplimentar pentru picioare.

Atentie: cele mai multe dintre optiunile suplimentare disponibile pot fi alese pentru un tarif suplimentar. Costul pentru fiecare serviciu aditional variaza in functie de compania care efectueaza zborul.

Imediat dupa ce va asigurati ca toate detaliile zborului sunt corecte, introduceti datele pasagerilor, fara diacritice, si alegeti modul de plata cel mai potrivit pentru dumneavoastra:
• prin card de credit;
• prin transfer bancar.

Daca la companiile aeriene de linie beneficiati de bagaj inclus in pretul biletului de avion, operatorii low-cost solicita taxa pentru bagajul de cala. Fiecare operator isi stabileste propriile sale conditii, inclusiv in ceea ce priveste limitele de greutate in cazul bagajului de cala.

In urma completarii campurilor despre pasageri, datele acestuia de contact si dupa alegerea metodei de plata, se introduc informatiile cu privire la plata si platitor.

Cititi Termenii si conditiile, dar si Conditiile de rezervare, apoi bifati casuta corespunzatoare conform careia acceptati acesti Termeni. Pentru a finaliza o rezervare, apasati butonul „Rezerva”.

*Cand completati datele rezervarii, nu folositi diacritice: a, i, s, t,a. Toate companiile aeriene accepta rezervari completate fara diacritice.

E-mail-ul de confirmare a biletului este generat automat. Dupa ce plata (prin card de credit sau transfer bancar) a fost finalizata, pe adresa de e-mail furnizata este trimis biletul electronic (detalii in aceasta sectiune, paragraful Emiterea biletului de avion (e-ticket))

Biletul de avion care corespunde preferintelor tale poate fi achizitionat de pe site-ul www.infotour.ro. In acest sens, utilizati pagina de cautare si in cele din urma, treceti prin pasii procesului de rezervare a biletului - cititi mai multe informatii despre cum se face o rezervare la paragraful Rezervarea unui bilet de avion.

Rezervarea se finalizeaza imediat ce se accepta plata prin cardul de credit sau dupa ce banii sunt transferati in contul nostru, in cazul in care efectuati plata prin transfer bancar. Biletul de avion achizitionat este trimis in format PDF, ulterior, ca atasament, pe adresa de e-mail specificata. Acest bilet electronic include numarul de rezervare.

 

Plata biletului de avion prin cardul de credit

Plata cu cardul de credit reprezinta cea mai rapida si sigura metoda de a achizitiona produse online. Infotour.ro foloseste tehnologia SSL – transmiterea criptata de date – pentru a asigura un transfer sigur al datelor in timpul rezervarilor online. Informatiile precizate in formularele localizate pe site, in timpul procesului de rezervare, sunt codificate, asadar nu exista riscul ca acestea sa fie interceptate pe parcurs. Utilizarea acestei tehnologii impiedica si retinerea datelor contului dumneavoastra pe server, deci aceste informatii necesita o reintroducere la fiecare noua rezervare efectuata cu platforma noastra, infotour.ro.

Imediat ce informatiile cardului de credit sunt introduse corect, plata va fi efectuata. La orice plata finalizata cu succes, sistemul va arata informatii despre numarul de bilete avion rezervate, confirmarea de plata si codul de rezervare aferent. Imediat ce aceste detalii devin disponibile, tariful perceput pentru biletul de avion devine final, fara a suferi modificari.

Platile realizate cu cardul de credit se pot efectua si telefonic, cu un apel la Serviciul Clienti la numarul 0759.015.980. Un consultant iti va solicita toate informatiile necesare efectuarii platii iar agentii nostri va stau la dispozitie pentru orice solicitare sau nelamurire in privinta acestei chestiuni.

 

Plata prin card se taxeaza suplimentar?

Companii aeriene low-cost
Majoritatea companiilor aeriene low-cost solicita o taxa suplimentara pentru acest serviciu, pretul fiind diferit in functie de cardul de credit folosit: MasterCard, VISA, VISA Electron, Diners Club etc. infotour.ro nu are dreptul de a interveni pentru modificarea taxei, dar in cazul neaplicarii acesteia in procesul de rezervare a zborului dorit. Taxele impuse de companiile aeriene low-cost pot fi valabile si in cazul platilor achitate prin transfer bancar. Tarifele si comisioanele percepute difera in functie de compania aeriana, asadar contactati Serviciul Clienti infotour.ro la 0759.015.980 pentru a afla informatiile care va intereseaza.

Companii aeriene de linie
In cele mai multe cazuri, rezervarea biletelor de avion la companii aeriene de linie nu implica taxe aditionale pentru plati utilizand cardul de credit sau transferuri bancare. Totusi, operatorii pot modifica regulamentul propriu oricand si au dreptul de a solicita taxe suplimentare pentru serviciile oferite.

 

Plata biletului de avion prin transfer bancar

Platforma noastra reprezinta solutia transparenta si ideala pentru achitarea rezervarii, prin transfer bancar. Plata poate fi efectuata ori online, ori la ghiseele bancilor sau ale oficiilor postale. Varianta preferata de plata se va alege in timpul procesului de rezervare al biletelor. In urma completarii campului, veti avea informatiile necesare realizarii transferului, respectiv titlul viramentului bancar si numarul contului.

Numarul rezervarii va trebui introdus cu atentie in titlul ordinului de plata, o eroare in aceasta sectiune putand crea imposibilitatea unei identificari a platii si la anularea, respectiv modificarea rezervarii de catre compania aeriana.
Informatiile sunt livrate si in e-mailul de preconfirmare, expediat la adresa valida mentionata la rezervarea biletelor de avion.
Utilizati aceste detalii pentru completarea completarea campurilor din formularul de transfer disponibil pe platforma bancii sau imprimati documentul pentru a-l folosi la ghiseul bancii.

Platile catre infotour.ro pot fi facute in RON sau in EUR:
SC Infotour Travel Agency SRL, cu sediul in Bucuresti, Str Popa Nicolae nr 8, cod postal 023344
CUI: RO18447053
Reg. Com.: J40/3631/2006
ING Bucuresti, Sucursala Doamna Ghica
RO21INGB0000999906385073 (pentru plati in LEI)
RO63INGB0000999906385093 (pentru plati in EUR)

Platile realizate cu alte modele fata de cele specificate, respectiv RON sau Euro pot fi refuzate si remunerate clientului, fapt ce duce la marirea perioadei necesare procesarii rezervarii.

Pentru o procesare rapida, va recomandam sa completati cu atentie sporita datele solicitate in formularul de transfer bancar, in conformitate cu informatiile furnizate atat pe website, cat si in email-ul ce contine informatiile rezervarii.

Detalii importante
> Doar dupa efectuarea si confirmarea platii tariful biletului de avion este garantat!
> Dovada platii trebuie trimisa la adresa de email rezervari@infotour.ro, in cel mai scurt timp posibil.
> Avand in vedere ca infotour.ro pune la dispozitia clientilor sai plata prin transfer bancar ca serviciu gratuit, nu vor fi solicitate tarife suplimentare. Orice taxe solicitate pentru aceasta optiune reprezinta cereri ale companiilor aeriene de tip low-cost, acestea adaugandu-se la tariful final al rezervarii zborului.

 

Rezervari la companii aeriene low-cost

Avand in vedere ca la rezervarea unui zbor la o linie low-cost plata rezervarii este recomandata cat mai repede posibil, va recomandam sa apelati Serviciul Clienti in cazul in care trec mai mult de 4 ore de efectuarea rezervarii si nu ati avut ocazia de a face plata. Astfel, veti afla care este disponibilitatea tarifului.

 

Rezervari la companii aeriene de linie

Pentru garantarea disponibilitatii tarifului, la orice rezervare efectuata pentru un zbor al unei companii de linie, sistemulva genera un termen pana cand poate fi efectuata plata si trimisa confirmarea. In cazul in care, din varii motive, nu puteti respecta durata de timp specificata de sistem, disponibilitatea tarifului se poate verifica cu o solicitare la Serviciul Clienti.

De asemenea, in cazul in care doriti sa efectuati plata prin card de credit cu toate ca initial ati selectat transferul bancar ca modalitate de tranzactie, contactati Serviciul Clienti pentru a afla disponibilitatea tarifului. *

*Optiunea nu se aplica pentru plata rezervarilor la hotel. In cazul biletelor de avion la companii low-cost, tranzactia cu cardul poate fi taxata suplimentar cu o suma ce difera de la un operator la altul.

Dupa alegerea metodei de plata, completati datele solicitate despre platitor si implicit, despre tranzactie. Platitorul rezervarii nu trebuie neaparat sa se afle pe lista pasagerilor. Datele furnizate, mai ales adresa de e-mail si numarul de telefon, trebuie sa fie valide deoarece prin intermediul lor se va mentine legatura cu Serviciul Clienti.

Selectarea variantei corespunzatoare facturii detaliate presupune trimiterea acesteia pe adresa de e-mail furnizata de platitor.

 

Plata prin transfer bancar

Daca alegeti sa realizati plata prin transfer bancar, veti primi un mesaj ce contine termenul limita pana la care este necesara achitarea biletului de avion. In cazul in care tranzactia nu este realizata pana la data stabilita, compania aeriana cu care ati ales sa calatoriti va anula rezervarea zborului. In cazul in care intarziati cu plata, contactati Serviciul Clienti. Mai multe detalii despre plata tarifelor prin transfer bancar se gasesc pe pagina dedicata.

 

Plata prin cardul de credit

Selectarea optiunii de plata prin cardul de credit implica afisarea tipurilor de card acceptate, dar si tarifele percepute pentru utilizarea fiecarui tip in parte, acolo unde este cazul. Mai multe detalii se gasesc in sectiunea dedicata tranzactiilor prin card de credit.

Atentie: Inainte de a finaliza plata, asigurati-va ca ati citit Termenii si conditiile de rezervare.

Biletul electronic este definit drept documentul folosit de companiile aeriene pentru imbarcarea in aeronava a pasagerilor si care contine toate informatiile despre zbor, datele de calatorie si tarif. Fiecare pasager primeste o copie a acestui document prin e-mail, impreuna cu numarul biletului de avion (sau codul).

Biletul electronic trebuie printat (color sau alb negru) si avut asupra dumneavoastra la aeroport. Acest document este solicitat la control pentru a verifica daca persoana pe numele careia a fost emis biletul de avion este aceeasi cu cea care s-a prezentat la imbarcare, dar si pentru a garanta ca datele de pe tichet corespund cu cele din documentul de identitate aflat asupra pasagerului.

De cele mai multe ori, la check-in se solicita codul de rezervare sau numarul biletului electronic, informatii pe care pasagerul le primeste pe adresa de e-mail furnizata. Din1 iunie 2008, toate companiile aeriene membre IATA (International Air Transport Association) emit bilete electronice.

Biletul de avion rezervat prin infotour.ro este in format electronic. Biletul electronic este trimis la adresa de e-mail ca atasament PDF la e-mail si contine Numarul de rezervare, informatiile despre pasageri, detaliile de zbor - numele companiei aeriene, numarul zborului, ora si locul de plecare, data si locul de sosire, informatii despre numarul de bagaje permis si greutatea acestora.

Deseori, companiile aeriene de tip low-cost accepta modificarea anumitor date pe biletele de avion achizitionate. Aceste schimbari se realizeaza contra-cost, in conformitate cu regulile si tarifele operatorilor de zbor.

Mai jos va prezentam cateva exemple de calcul al taxei pentru modificari pe biletul de avion:
• taxa pentru modificarea datelor de calatorie: se taxeaza pentru fiecare segment de zbor, iar suma se adauga la tariful total al biletului de avion pentru fiecare pasager in parte;
• taxa pentru modificarea numelui pasagerului se calculeaza pentru fiecare segment de zbor, iar suma se adauga la tariful total al biletului de avion;
• taxa pentru schimbarea destinatiei: se adauga la tariful noul al biletului de avion, dupa ce se reface itinerariul si se recalculeaza tariful rezervarii.

Retineti!
• biletul de avion emis este nominal, asadar el poate fi utilizat doar de catre persoana pe numele careia a fost emis. Deseori, schimbarea numelui pasagerului poate fi mai scumpa decat achizitionarea unui nou bilet de avion;
• in cazul in care pasagerul isi doreste sa modifice datele de calatorie, iar tariful biletului pentru noul interval este mai mic decat in cazul perioadei initiale, operatorul de zbor nu va returna diferenta de suma.
• un bilet de avion rezervat la un operator aerian low-cost nu poate fi modificat pentru a fi operat nici de alte companii aeriene, de linie sau low-cost.
• modificarile efectuate la datele platitorului (nu ale pasagerului) sunt gratuite;

In caz ca observati erori in rezervarea dumneavoastra, anuntati cat mai curand posibil Serviciul Clienti apeland numarul 0759.015.980.

Companiile aeriene au conditii de rezervare foarte stricte, iar erorile trebuie notificate si corectate cat mai repede posibil dupa ce acestea au fost observate.Majoritatea schimbarilor realizate in rezervarea pasagerului sunt taxate aditional de operatorii de zbor low-cost.

Mai jos gasiti cateva exemple de erori frecvente in rezervari:
Data de plecare sau de intoarcere incorecta – in aceasta situatie, linia aeriana low-cost poate modifica eroarea fara a percepe un tariff suplimentar. Cu toate acestea, procedura difera in functie de fiecare caz, in conformitate cu toate conditiile zborului. Eroarea trebuie semnalata cat mai rapid, ideal in maxim o ora de la efectuarea platii pentru biletul de avion. Operatorul aerian are dreptul de a refuza modificarea zilei de plecare sau intoarcere pe biletul de avion, asadar pasagerului i se va aloca un loc pentru o alta cursa. Diferenta inregistrata in tariff pentru modificarea datelor si imbarcarea intr-un alt zbor este suportata de pasager.
Eroare la numele de pe rezervare – daca numele de pe rezervare este gresit sau incomplet, compania aeriana poate corecta aceasta eroare fara a solicita o taxa suplimentara. In cele mai multe cazuri, modificarile sunt gratuite in cazul lipsei a 1 pana la 3 caractere din nume. Daca numele a fost incorect scris sau rezervarea trebuie refacuta pe un nume distinct, operatorii aerieni solicita tarife suplimentare. Acest aspect se aplica si in cazul schimbarii numelui prin casatorie.
Data nasterii incorecta – aceasta eroare trebuie raportata imediat Serviciului Clienti Infotour deoarece compania aerianapoate refuza imbarcarea daca eroarea nu este corectata la timp.
Titlul pasagerului incorect – daca pentru un pasager de sex masculin apare pe rezervare „Doamna” in loc de „Domnul”, nu e o problema grava si poate fi corectata foarte usor. Retineti ca acest tip de erori trebuie corectate inainte de a merge la aeroport, pentru ca linia aeriana poate refuza imbarcarea daca datele de pe documentul de identitate nu sunt identicecu cele de pe biletul de avion.
Eroare la tipul de pasager – notificarea in cazul introducerii gresite a tipului pasagerului este obligatorie. Un exemplu bun in acest caz este infant, in loc de copil. In cazul fiecarui tip de pasager exista conditii tarifare distincte, asadar orice eroare aparuta in acest caz poate presupune plata unui zbor la pret intreg (in cazul rezervarilor bilete de avion pentru infanti, de exemplu), situatie in care operatorul nu va returna diferenta de tarif. Daca pe baza acestui aspect sunt aplicate incorrectanumite reduceri, compania aeriana poate interzice imbarcarea.

 

Companii aeriene de linie. Corectarea erorilor pe biletul de avion

Daca observati erori in rezervare trebuie sa contactati cat de curand posibil Serviciul Clienti la 0759.015.980 pentru a le corecta. Iata exemple ale celor mai frecvente erori:
Data de plecare sau de intoarcere incorecta – daca eroarea este raportata in ziua in care s-a efectuat rezervarea, modificarea necesara nu se taxeaza cu un tarif suplimentar. In cazul in care schimbarea este efectuata la o zi dupa ce s-a emis biletul de avion, operatorul aerian poate solicita o taxa suplimentara pentru acest serviciu.
Eroare la numele pasagerului – pentru corecturi minore la nume, de pana la 3 caractere, este posibil ca operatorul sa nu taxeze suplimentar. Totusi, unele companii aeriene pot percepe o taxa aditionala pentru orice modificare realizata in cazul numelui pasagerului;
Eroare la tipul de pasager – in aceasta situatie, eroarea se poate corecta in schimbul unei taxe ce se plateste la aeroport. Cu toate acestea, in cazul in care eroarea se raporteaza cand se emite biletul de avion, opratorul de zbor poate realiza schimbarile necesare fara a percepe tarife suplimentare.

 

Schimbarea numelui prin casatorie si modificarea biletului de avion

Pentru securitatea pasagerilor, este important ca numele de pe biletul electronic/cartea de imbarcare sa fie identic cu cel inscriptionat pe pasaport si cartea de identitate. Orice intarziere cu privire la modificarea datelor de pe biletul de avion poate duce la refuzul companiei aeriene de a permite imbarcarea.
O solutie ar fi anularea biletului de avion (in termen de 24 de ore), unele companii aeriene oferind acest serviciu fara a percepetaxe de penalizare. Odata anulat biletul, este posibila rezervarea altui zbor cu datele corecte de calatorie. Aceasta varianta se aplica si in situatia in care doriti sa transferati biletul de avion catre o alta persoana.
Sunt permise urmatoare modificari, in functie de fiecare companie aeriana:
• modificari de ortografie
• modificari de nume de cauza casatoriei sau a divortului
• modificari la prefixe (Dl., Dna)
In cazul in care calatorii au rezervat biletele cu un timp inainte de casatorie, trecand numele de familie initial, se poate efectua calatoria sub numele vechi, cu conditia ca noile acte (carte identitate, pasaport, carnet conducere) sa nu fie inca emise cu noile date.

Daca actele in cauza au fost deja eliberate, este necesara transmiterea unei copii a certificatului de casatorie catre agentie, pentru a obtine aprobarea operatorului aerian cu privire la schimbarile produse. Va recomandam sa aveti in posesie si o copie a certificatului de casatorie emis, deoarece acesta poate fi solicitat la punctualde securitate din aeroport. Daca aceasta problema apare pentru bilete cu companii low cost (ex. Wizz Air, Blue Air, EasyJet, Ryanair, Vueling), modificarile pot fi efectuate doar apeland Serviciul Clienti infotour.ro.

In cazul companiilor aeriene de linie, va recomandam sa aveti in posesie toate actele ce dovedesc ca sunteti aceeasi persoana:
pasaportul nou si cel vechi, dovada schimbarii numelui (certificat casatorie), cartea de identitate noua si cea veche. De asemenea, este indicat sa ajungeti mai devreme la aeroport, pentru a avea suficient timp pentru rezolvarea oricarei situatii neplacute ce poate aparea pana la decolare.

Nu in ultimul rand, pentru astfel de probleme, cea mai buna solutie este sa apelati la un consultant Infotour.Un agent de turism are o relatie stabilita cu compania aeriana si va fi de multe ori un succes obtinerea unui nume schimbat pe un bilet. Un agent de turism este de obicei o terta parte de incredere si poate ajuta compania aeriana sa decida daca exista un risc de securitate in ceea ce priveste permiterea schimbarii numelui pe respectivul bilet de avion.

 

Companii aeriene low-cost

La majoritatea companiilor aeriene low-cost, biletul de avion nu este rambursabil in cazul anularii rezervarii. Cu mici exceptii – decesul pasagerului inainte de imbarcare sau a unei rude de gradul intai a pasagerului – liniile aeriene low-cost nu innapoieaza suma pentru biletul de avion daca pasagerul decide sa renunte la rezervare.

In cazul anularii unei calatorii din cauza decesului unei rude de gradul intai, pasagerul trebuie sa contacteze Serviciul Clienti la 0759.015.980. Conform documentelor doveditoare (certificatul de deces al rudei si alte documente care va vor fi specificate de agentii Infotour), vom proceda in numele dumneavoastra pentru a vi se restitui banii pentru rezervarea anulata. Daca zborul e anulat din alte motive decat cele mentionate mai sus, compania aeriana taxeaza anumite sume ce difera de la un operator la altul.

 

Se poate anula biletul daca pasagerul e bolnav?

Operatorii aerieni low-cost returneaza tarifele cheltuite pe rezervarea biletelor de avion in conditii specific, specificate de fiecare companie in parte. Fiecare situatie este tratata individual de operator, asadar cea mai buna solutie este sa consultati Serviciul Clienti: operatorii Infotour va vor da toate detaliile necesare in privinta conditiilor de anulare bilete de avion. Mai mult, va vor pune la dispozitie o lista a documentelor de care aveti nevoie pentru a dovedi imposibilitatea calatoriei, fapt ce duce la innapoierea tuturor costurilor biletului de avion.

 

Companii aeriene de linie

Fiecare companie aeriana de linie isi stabileste conditiile de anulare a biletului de avion, de aceea, inainte de a finaliza rezervarea, e recomandat sa cititi cu atentie Termenii si conditiile de rezervare.

Luati in considerare faptul ca nu toate companiile aeriene ramburseaza tariful integral al biletului achizitionat. Deseori, este posibil sa recuperati sumele care corespund taxelor si serviciilor oferite aditional. Pentru rezervarea ce implica mai multe segmente de zbor, daca unul dintre segmente nu este utilizat, rambursarea tarifului corespunzator acestuia poate fi imposibila sau limitata la o suma fixa de bani.

Atentie!
• pentru ca rambursarea sumei pentru biletul de avion sa decurga fara impedimente, va recomandam sa solicitati restituirea costurilor inainte de data de plecare programata;
• in afara de taxele de aeroport, si alte costuri pot fi rambursate, atat integral, cat si partial;
• daca va aflati in imposibilitatea de a onora rezervarea, contactati Serviciul Clienti la numarul 0759.015.980 cat mai curand posibil;
• returnarea biletului de avion in ziua in care a fost emis este posibila intotdeauna. Pentru efectuarea acestei actiuni, apelati Serviciul Clienti. Incepand din ziua urmatoare emiterii biletului de avion, e posibil ca operatorul aerian sa solicite costuri suplimentare pentru anularea rezervarii.
• anumite companii aeriene returneaza costurile integrale ale rezervarii in cazul refuzarii vizei. Pentru a afla care sunt aceste companii si pentru ce zboruri se aplica aceasta regula, contactati Serviciul Clienti.

 

Pot returna biletul daca ma imbolnavesc?

Cele mai multe companii aeriene de linie au limitari in ceea ce priveste rambursarea costurilor biletelor de avion in cazuri speciale, precum decesul pasagerului sau a unei rude de gradul I a acestuia.

In cazuri exceptionale, cand pasagerului ii este imposibil de a calatori, operatorul aerian poate ajunge la decizia de a returna integral sau partial suma rezervarii biletului de avion. In aceasta situatie, pasagerul este nevoit sa trimita documente doveditoare care justifica anularea biletului de avion catre agentie, respectiv infotour.ro.

Retineti ca astfel de cazuri sunt tratate individual, iar compania aeriana poate lua decizia de a nu rambursa costul rezervarii daca documentele justificative nu intrunesc anumite conditii specificate in regulamentul companiei.

Atentie!
Pentru a evita situatiile neplacute care pot interveni in buna desfasurare a zborului, incheiati o asigurare de calatorie: aceasta prevede acoperirea riscului de anulare sau scurtare a calatoriei, iar suma rambursata poate ajunge pana la 1 500 euro. Asigurarea de calatorie poate fi incheiata de pe site-ul nostru in termen de 48 de ore de la rezervarea biletului de avion.

Factura este trimisa catre client in termen de 7 zile lucratoare de la finalizarea rezervarii biletului, a asigurarii de calatorie sau a rezervarii la hotel. Pentru a primi factura, va rugam sa specificati acest lucru in timpul procesului de rezervare.

Pentru rezervarile efectuate pe website-ul www.infotour.ro, bifati casuta corespunzatoare acestei variante, disponibila in ecranul de rezervare si completati cu atentie datele de facturare afisate. In cazul rezervarilor efectuate telefonic, transmiteti consultantului Infotour ca vreti sa beneficiati de factura si furnizati informatiile necesare acestui proces.

Sistemul de rezervare Infotour pune la dispozitia utilizatorilor un instrument de cautare avansata pentru combinatii de zboruri. Aceste optiuni de zbor pot ajuta utilizatorul sa identifice cea mai convenabila varianta de calatorie, alegand dintr-o gama largade oferte.

Zborurile Combinate sunt formate din cel putin 2 zboruri de la mai multe companii aeriene, unde fiecare zbor este considerat un serviciu separat, in conditiile in care liniile aeriene nu coopereaza pentru organizarea de zboruri conectate (asociate).

Rezervarea de zboruri combinate implica o achizitie finala de mai multe bilete de avion, de la linii aeriene diferite, ce cuprind mai multe zboruri cu transfer(uri). Pentru fiecare bilet de avion in parte se aplica termenii si conditiile fiecarei linii aeriene specificate.

Considerand ca Utilizatorul rezerva bilete de avion de la linii aeriene diferite, exista posibilitatea ca in cazul unor perioade foarte scurte intre transferuri, anulari, intarzieri sau schimbarea orei de decolare, sa intampine dificultati la utilizarea unora dintre legaturi.
• In cazul zborurilor combinate, avand in vedere faptul ca zborurile sunt achizitionate drept servicii separate, pasagerul are obligatia de a se asigura ca pentru fiecare zbor in parte, indeplineste urmatoarele conditiicheck-in la toate companiile aeriene si pentru fiecare segment de zbor in parte
• ridicarea si predarea bagajelor dupa si inainte de fiecare zbor
• schimbarea terminalului sau a aeroportului de unde se efectueaza aterizarea/decolarea (daca este cazul).

Disponibilitatea zborurilor de legatura pentru fiecare combinatie aleasa depinde de disponibilitatea de bilete de avion pentru conexiunile de zbor puse la dispozitie de companiile aeriene, cat si de criteriile specificate de catre utilizator in Sistemul de Rezervare. Asadar, zborurile combinate sunt afisate doar in situatiile in care aceste optiuni aduc avantaje clientului, respective un tarif mai redus.

In tariful biletului de avion sunt incluse:
1. Taxa pentru serviciile operatorului zborului: aceasta este stabilita de fiecare companie aeriana in parte si acopera costurile pentru combustibil, personal etc.
2. Taxe suplimentare: aici sunt incluse taxele de aeroport platite de companiile aeriene autoritatilor aeroportuare pentru utilizarea infrastructurii acestora.
3. Taxe guvernamentale: sunt sumele pe care operatorii le platesc statelor pentru tranzitul prin spatiul aerian al acestora.
4. Comisionul agentiei care emite biletul de avion si administreaza rezervarea

In cazul companiilor aeriene low-cost, la tariful biletului de avion se pot adauga urmatoarele taxe:
• taxe de tranzactie pentru plata cu cardul de credit sau prin transfer bancar
• taxa pentru bagajul de cala – majoritatea companiilor aeriene low-cost ofera acest serviciu contra unei taxe care se adauga la tariful final al biletului de avion
• taxa pentru check-in la aeroport: aceasta poate fi evitata prin efectuarea check-in-ului online, oferit gratuit de majoritatea operatorilor low-cost

In plus, companiile aeriene low-cost mai pot solicita taxe aditionale pentru:
• transportul echipamentului sportiv
• spatiu suplimentar pentru picioare
• mese la bord
• asigurari de calatorie
Achizitionarea acestor servicii suplimentare este optionala.

 

In ce conditii se poate modifica tariful rezervarii?

Companii aeriene low-cost
Cele mai vulnerabile la modificarea tarifelor sunt rezervarile efectuate la companii aeriene low-cost, pentru ca in acest caz locul in avion nu poate fi blocat. Tariful biletului de avion la linii aeriene low-cost este garantat (nu mai poate fi modificat) doar dupa confirmarea platii.

Companii aeriene de linie
Pentru rezervarea unui zbor la o companie aeriana de linie, modificarile in ceea ce privesc tarifele sunt mai putin dinamice. Pasagerul primeste informatiile necesare in privinta termenului pana la care este acceptata plata so confirmarea acesteia, operatorul aerian garantand astfel ca costurile biletelor de avion raman neschimbate. Odata cu indeplinirea acestor formalitati, compania nu mai are dreptul de a modifica tariful zborului.

Retineti ca tariful biletului de avion este garantat incepand cu momentul emiterii – dupa confirmarea platii, si nu din momentul rezervarii initiale.

Plata prin intermediul cardului de credit este cea mai rapida, aceasta accelerand emiterea biletului de avion. Odata confirmata tranzactia, tariful este garantat si nu mai poate fi schimbat de operatorul aerian.

Daca rezervati des bilete de avion pentru firma dumneavoastra, contactati Serviciul Clienti pentru a primi o oferta corporate.

 

Avantaje:

• reduceri la un numar de rezervari
• termene de plata mai mari
• consultanti special desemnati sa se ocupe de contul dvs.
• acces online la sistemul de rezervari
• acces online la rapoarte periodice ale rezervarilor
• metode de plata stabilite de comun acord
• asistenta pe parcursul procesului de rezervare
• facilitati pentru modificarea rapida si convenabila a rezervarilor

 

Cum obtin o oferta corporate?

Contactati-ne telefonic la 0759.015.980 sau prin e-mail la adresa marketing@infotour.ro. Un consultant Infotour din departamentul specializat va va contacta pentru a discuta detaliile unei colaborari.

Daca firma dvs. are deja contracte de colaboare incheiate cu companii aeriene sau este membra intr-o alianta aeriana:
Puteti incheia un contract de colaborare cu Infotour, fara ca acest lucru sa afecteze contractele deja existente cu alti operatori din industrie. Biletele de avion pentru angajatii companiei dumneavoastra vor fi emise pe baza unor intelegeri bi si trilaterale cu operatorii si vor fi incluse in programele de parteneriat.

Daca firma dumneavoastra nu are contracte cu operatorii aerieni si nu este membra a unor programe de parteneriat:
Infotour va analiza activitatea companiei dumneavoastra si va determina ce tip de intelegere va avantaja firma si angajatii dumneavoastra.

Daca firma dumneavoastra foloseste ocazional transportul aerian:
Contactati Serviciul Clienti, iar consultantii nostri va vor oferi variante convenabile pentru zboruri, rezervari hoteliere si asigurari de calatorie. Datele contabile inregistrate in timp ne vor permite sa personalizam oferta si sa adaptam conditiile contractuale in functie de nevoile companiei.

 

Tarifele biletelor de avion pentru companii

Suntem constienti de faptul ca fiecare companie incearca sa-si minimizeze costurile, asadar oferim clientilor nostri o grila de comisionare avantajoasa si acces la cele mai bune tarife, atat ale companiilor aeriene low-cost, cat si de linie.

 

Facturi fiscale

Pentru orice servicii cumparate prin intermediul Infotour primiti factura.

Retineti!
• pentru a primi factura, e necesar sa precizati acest lucru in timpul procesului de rezervare
• in cazul in care suma de pe factura nu corespunde cu cea reala, cheltuita pentru o rezervare, factura poate fi ajustata sau re-emisa cu data curenta
• incepand de la 1 ianuarie 2007, nu mai sunt necesare semnatura si stampila beneficiarului si a emitentului pe factura fiscala. Din acest motiv, Infotour trimite facturile in format electronic, la adresa de email specificata de client.
• daca aveti nevoie de factura imprimata pe hartie, va rugam sa solicitati acest lucru telefonic sau in scris si va vom trimite documentul prin posta sau prin curier, la adresa dorita.

 

Cartea de identitate

Calatoria in statele membre ale U.E. sau ale spatiului Schengen se poate face cu folosind cartea de identitate valabila, in care este inscrisa cetatenia posesorului. Atentie: cartile de identitate emise inainte de 2009 nu mentioneaza acest aspect. Inainte de planificarea calatoriei, va sfatuim sa verificati tipul de carte de identitate pe care il aveti. Autoritatile vamale pot refuza imbarcarea pasagerilor care poseda carti de identitate ce nu mentioneaza cetatenia pasagerului.

 

Pasaportul

Ministerul Afacerilor Externe recomanda tuturor cetatenilor romani care calatoresc in strainatate utilizarea unui pasaport valabil pe toata durata calatoriei, chiar si in cazul deplasarii intr-o tara membra a spatiului Schengen.
• in cazul calatoriilor din afara zonei Euro, pasaportul trebuie sa fie valid cel putin inca 3 luni de la data sosirii in tara straina;in cazul calatoriilor in afara spatiului UE, fiecare pasager este responsabil sa verifice daca intruneste conditiile pentru a calatori in aceste state;
• daca la granita sau la controlul de securitate se constata ca pasaportul este expirat sau in stare proasta, pasagerului i se poate refuza imbarcarea fara a putea cere despagubiri;
• documentul de identitate valid (pasaport sau carte de identitate) este absolut obligatoriu pentru calatoriile in afara Romaniei.

 

Viza

• inainte de a pleca intr-o calatorie, verificati cerintele legate de viza ale tarii respective;
• verificati, de asemenea, si conditiile referitoare la viza ale tarilor pe care le tranzitati sau in care aveti escale;
• pasagerii ale caror vize nu sunt in regula pot fi refuzati la imbarcare fara a avea dreptul la despagubiri;
• puteti consulta o lista a tarilor in care este necesara viza turistica aici; (link) cu toate acestea, informatiile despre viza trebuie verificate pe site-ul Ministerului de Externe.
De asemenea, consultantii nostri va pot oferi informatiile necesare referitoare la viza. Retineti insa ca Infotour nu este responsabil de rezolvarea situatiilor legate de viza ale pasagerilor.

 

Numarul rezervarii/ biletului de avion

Biletul electronic: in acest caz, aveti nevoie de codul de rezervare sau de numarul biletului electronic la aeroport, pentru emiterea tichetului de imbarcare. Fara aceste date, compania aeriana poate refuza imbarcarea, chiar daca prezentati actul de identitate.

Biletul imprimat pe hartie: in situatii din ce in ce mai rare, la aeroport se poate solicita prezentarea biletului emis de operator pe hartie. Acesta trebuie aratat la check-in, iar in caz contrar, pasagerului i se poate refuza imbarcarea fara a dreptul de a solicita despagubiri.

 

Alte documente

In situatii speciale, pasagerilor li se cere sa aiba asupra lor documente suplimentare, prezentarea acestora la controlul de securitate fiind conditia pe baza careia se face imbarcarea. Aceasta categorie de documente poate include:
• certificatul veterinar sau carnetul de sanatate in cazul transportului animalelor;
• avizul medicului pentru zbor pentru femeile insarcinate;
• permis de port-arma (in cazul armelor de vanatoare);
• fisa de vaccinare (daca e cazul);
• imputernicire pentru insotirea unui minor.
Lipsa unui document intr-o situatie in care regulamentul companiei aeriene specifica acest lucru atrage dupa sine posibilitatea refuzului la imbarcare fara dreptul de a cere despagubiri. Pasagerul este singurul responsabil pentru informarea asupra documentelor necesare in timpul unei calatorii.

A
Arrivals - sosiri. Lista de sosiri recente este afisata pe ecranele informative din terminalele de pasageri.

B
Baggage drop-off point - locul in care sunt lasate bagajele inainte de a fi transportate la aeronava. Prioritate au pasagerii care si-au efectuat check-in-ul online.
Baggage reclaim area - zona in care se revendica bagajele la sosirea aeronavei. Bagajele sunt de obicei livrate la banda transportatoare, de unde pasagerii le pot ridica. Datorita numarului mare de bagaje similare se recomanda verificarea datelor de pe eticheta.
Baggage tag - eticheta de bagaj este tiparita de compania aeriana la efectuarea check-in-ului. Aceasta contine informatiile cu privire la zbor: numarul zborului, numele pasagerului, clasa de rezervare etc. O parte din eticheta este atasata la bagaj, iar cealalta este inmanata pasagerului impreuna cu boarding pass-ul (cartea de imbarcare). Tichetul trebuie pastrat in cazul in care bagajul este deteriorat sau pierdut de catre compania aeriana.
Boarding - procedura de imbarcare in avion.
Boarding time - ora la care incepe procedura de imbarcare.
Boarding pass, boarding card - tichetul, cartea de imbarcare, pe care pasagerul o primeste la efectuarea check-in-ului. Aceasta va da dreptul de a va imbarca in avion.
Business class - clasa business, fiind una din cele patru clase tarifare la bordul avionului. Pasagerii acestei clase beneficiaza de o serie de avantaje in functie de compania aeriana: check-in, prioritate la imbarcare, limite de bagaje mai mari, acces la sala de asteptare VIP, schimbarea datelor de calatorie si servicii la un standard ridicat.

C
Cabin crew - membrii echipajului care lucreaza la bordul aeronavei (steward si stewardesa).
Charter - avion inchiriat de catre agentiile de turism sau de alte societati cu scopul de a transporta turistii.
Check-in - consta in verificarea documentelor de identitate ale pasagerilor, predarea bagajului inregistrat si receptia tichetului de imbarcare. Check-in-ul incepe de obicei cu doua ore inaintea zborului, iar in timpul inregistrarii, pasagerul primeste tichetul de imbarcare (boarding pass) ce permite accesul la bordul aeronavei.
Class Service - clasa de servicii oferita de companiile aeriene. De obicei acestea sunt: clasa economica, premium, business si prima clasa. Diferentele intre clasele standard si cele superioare sunt: locuri mai confortabile, mai mult spatiu pentru picioare, meniu variat, spatiu mai mare pentru bagaje si sali de asteptare special amenajate.
Cod Lines - cod atribuit unei companii aeriene, din doua sau trei caractere de catre o organizatie, cum ar fi IATA sau ICAO. Codul este folosit pentru identificarea liniei utilizate in aeroporturi.
Currency exchange - schimb valutar.

D
Departures - plecari. Listele cu plecarile aeronavelor sunt afisate pe ecranele de informatii din terminalele pentru pasageri.
Departure Lounge - sala de asteptare din zona plecari. Locul in care pasagerii asteapta intrarea in aeronava.
Domestic terminal - terminal de unde sunt operate zborurile interne.

E
Economy class - clasa de rezervare standard, mai ieftina, oferita de companiile aeriene.
Electronic ticket (E-ticket) - biletul de avion in format electronic ce contine informatii despre zbor, pasager si despre plata biletului. Pasagerul primeste un exemplar prin e-mail, iar tichetul trebuie tiparit si prezentat la aeroport.
Excess baggage - bagajul care depaseste limitele de greutate si marime stabilite de compania aeriana si pentru care se plateste in plus.

F
First class - clasa de rezervare ce ofera servicii de calitate pe durata zborului. Pasagerii care calatoresc la aceasta clasa beneficiaza de cele mai bune conditii si cele mai confortabile locuri.
FFP (Frequent Flyer Program) - un program de loialitate oferit de mai multe companii aeriene. Milele parcurse de un pasager pot fi convertite in puncte, pe baza carora pasagerul beneficiaza de mai multe servicii: bilet gratuit, clasa de rezervare mai buna, cumparaturi ieftine in magazinele partenere etc.

G
Gate - poarta de imbarcare este locul de unde se face intrarea in aeronava. Transferul de la poarta in avion se face fie prin burduf, fie cu ajutorul autobuzelor ce lasa pasagerii la scarile de intrare in avion.

H
Hand luggage, cabin baggage - bagajul pe care pasagerul il poate aduce la bordul avionului.
Air hub, hub airport - aeroportul pe care compania aeriana are baza de operatiuni si de unde ofera un numar mare de zboruri. De obicei este si un nod aerian pentru multe alte linii aeriene.

I
ICAO (International Civil Aviation Organization) - Organizatia Aviatei Civile Internationale - reglementeaza normele internationale privind siguranta traficului aerian.
IATA (International Air Transport Association) - Asociatia Internationala de Transport Aerian este o organizatie din care fac parte mai mult de 240 de companii aeriene de linie.
International terminal - terminal international de unde sunt operate zboruri internationale.

J
Jetlag - simptome de oboseala severa, dureri de cap, insomnie, iritabilitate asociate transportului aerian pe fusuri orare diferite. Acestea sunt cauzate de perturbarea ritmului natural al organismului pe fondul trecerii rapide de la un regim zi-noapte la altul.

L
Long-haul flights - zboruri pe distante lungi care dureaza mai mult de 6 ore.
Lounge - o sala de asteptare de lux. In functie de aeroport si gama de servicii oferite, saloanele sunt numite Business Lounge, Executive Lounge, Lounge Traveler. Accesul este permis doar pasagerilor din clasa business sau celor care fac parte dintr-un program de loialitate.
Low-cost airline - companie aeriana low-cost care ofera bilete de avion mai ieftine decat companiile de linie. Tariful mai mic este rezultatul reducerii costurilor - aceste companii nu ofera mese gratuite la bord, transportul gratuit al bagajelor, opereaza de pe aeroporturi secundare, nu au birouri de relatii cu clientii etc.

M
Meeting Point - locuri de intalnire semnalizate in interiorul aeroportului.

O
Offline connection - schimbarea aeronavei in timpul calatoriei, ceea ce necesita si schimbarea companiei aeriene.
Online check-in - consta in introducerea datelor de identitate ale pasagerului in sistemul de rezervare, inainte ca acesta sa se prezinte la aeroport. Dupa indicarea unor anumite date de identificare, sistemul de rezervare genereaza tichetul de imbarcare, pe care pasagerul are obligatia sa il imprime si sa il prezinte la aeroport, impreuna cu documentul de identitate folosit pentru efectuarea check-in-ului online.
Overbooking - supra-rezervare: punerea in vanzare a mai multor bilete de avion decat locurile disponibile. In situatia in care toti pasagerii se vor prezenta la zbor, compania aeriana este nevoita sa reprogrameze pasagerii cu supra-rezervasre sau sa le returnareze banilor. Decizia privind aceste proceduri se ia la aeroport de catre conducerea companiei aeriene.

R
Regular airline - companii aeriene de linie ce ofera servicii complete la bordul aeronavelor, cum ar fi posibilitatea de a rezerva clasa de zbor, ofera masa gratuita, transportul bagajelor si posibilitatea de a rezerva bilete pentru mai multe segmente de zbor.
Registered baggage, checked baggage - bagajul transportat la cala trebuie prezentat in timpul check-in-ului, iar intreaga responsabilitate pentru acesta si-o asuma transportatorul.

S
Salon VIP, VIP Lounge - salon de lux in aeroport. Aceste saloane sunt folosite si pentru intalnirile de afaceri. Acest serviciu este platit si necesita o rezervare prealabila.
Security control - controlul de securitate efectuat la ghiseul de check-in, inainte de imbarcare. Bagajele sunt supuse controlului cu raze X, iar pasagerii trec prin porti de control sau este efectuat in unele cazuri de catre personalul aeroportului.
Self service check-in - check-in-ul efectuat de catre pasager in aeroport.
Shuttle bus - serviciu gratuit de transfer cu autobuzul la terminalele aeroportului. Unele aeroporturi ofera transfer gratuit in centrul orasului din apropiere sau la cea mai apropiata statie de metrou sau tren.

T
Passenger terminal - zona din aeroport destinata zborurilor. Acestea sunt impartite in terminale interne si internationale. Aeroporturile mari au mai multe terminale, marcate cu numere sau litere.
Turbulente - Turbulentele se produc atunci cand curentii de aer sunt deviati sau cand se ciocnesc doua mase de curenti din directii si la viteze diferite. Cea mai frecventa cauza a formarii turbulentelor este prezenta curentilor de convectie – acestea sunt mase de aer incalzite de soare care se formeaza in nori, iar avioanele care traverseaza aceste portiuni intampina turbulente.