Cum se ajunge in Bangladesh

Calatoria cu avionul in Bangladesh

Shahjalal International Airport (DAC/VGHS) este cel mai mare aeroport din Bangladesh, situat in capitala Dhaka. Aici opereaza liniile aeriene nationale GMG Airline, Regent Airways si Biman Bangladesh Airlines. Aproximativ 65% din zborurile interne si internationale care au ca destinatie Bangladesh, tranziteaza acest aeroport. Aici activeaza 25 linii aeriene care fac legatura cu destinatii din 19 tari, dar si zboruri interne, in 34 de orase. Aeroportul Shahjalal International Airport face legatura intre Bangladesh si principalele capitale ale lumii, iar linia aeriana nationala, Biman Bangladesh Airlines opereaza zboruri in 20 de orase din Asia si Europa. Aeroportul este situat la 20 km nord de capitala Dhaka, in Kurmitola, si este legat de centrul orasului prin transportul feroviar. Langa aeroport este situata gara, iar cel mai apropiat hotel este Dhaka Regency Hotel. Al doilea mare aeroport al tarii este Shah Amanat International Airport (CGP/VGEG) din Chittagong. Acesta este situat in Zpatenga, la 20 km vest departare de oras si la 18.5 km distanta de gara din Chittagong. In apropierea aeroportului nu exista restaurante sau hoteluri. Opt linii aeriene fac legatura cu Dubai, Abu- Dhabi si cu Dhaka.

Un alt aeroport importanta din Bangladesh este MAG Osmani International Airport (ZYL), situat in nord-estul orasului Sylhet. Aici opereaza linia aeriana nationala, Biman Bangladesh Airlines, singura care efectueaza zboruri internationale de aici spre Dubai si Abu-Dhabi, iar zborurile interne sunt efecturate de United Airways si Regent Airways, care fac legatura cu capitala Dhaka. Pentru a ajunge de la Bucuresti la Dhaka, puteti zbura cu Tarom cu doua escale, Istanbul si Doha, un zbor de 15 ore si 5 min, sau cu Turkish Airlines, tot pe aceeasi ruta, dar cu o durata de 19 ore si 25 minute.

Calatoria cu masina in Bangladesh

Calatoria cu masina, in Bangladesh, va poate ridica probleme. Desi drumurile sunt intr-o stare buna, traficul infernal si nerespectarea regulilor de circulatie pot face aproape imposibil condusul autoturismului in aceasta tara. Traficul in Dhaka este la fel de dificil, mai ales ca locurile de parcare sunt inexistente. Din acest motiv, ideal ar fi sa angajati un sofer care sa va transporte, daca tineti musai sa calatoriti cu masina. De asemenea, condusul autoturismului pe timp de noapte este foate periculos, in conditiile in care soferii de autobuze tind sa-i ignore pe ceilalti participanti la trafic. In mod oficial, condusul autoturismelor se efectueaza pe partea stanga, dar regula este de cele mai multe ori incalcata. Viteza maxima admisa, in zonele urbane, este de 25 km/h si 40 km/h in afara orasului. Oricum, din cauza aglomeratiei, va fi foarte greu sa depasiti aceasta limita. Semafoarele, desi exista, sunt cu desavarsire ignorate de soferi, iar prioritatea, in intersectii, este de cele mai multe ori reglementata de politia rutiera. In afara orasului, semafoarele sunt aproape inexistente, iar depasirea vitezei este considerata infractiune. In afara oraselor, exista taxa de traversare a podurilor, dar tarifele sunt acceptabile. In Bangladesh pentru 1L de benzina platiti 67 Taka/0.819 USD si pentru 1L motorina platiti 40 ta/ 0.489 USD.

Calatoria cu autocarul in Bangladesh

Bangladesh beneficiaza de o retea de drumuri ce insumeaza 21.020 km, dintre care 3.492 km autostrazi nationale si 4.253 km drumuri regionale. In ultimii ani, au fost construite numeroase drumuri si autostrazi. De regula, autobuzele sunt supra aglomerate si nu trebuie sa va mire daca sunt calatori chiar si pe acoperisul autobuzului. Compania oficiala de transport este Bangladesh Road Transport Corporation (BRTC). Autobuzele acestea sunt de evitat, fiind usor de recunoscut dupa starea precara in care se afla. Din aceasta cauza sunt, de multe ori, implicate in accidente rutiere. Daca alegeti, totusi, sa circulati cu acest tip de vehicul, trebuie sa stiti ca nu opresc in statii. Mai degraba, incetinesc, astfel incat calatorii sunt obligati sa coboare din mers! Mai trebuie spus ca vanzatorii de bilete nu poarta uniforme distincte, ceea ce ii face greu de reperat. La polul opus, exista autobuzele moderne, prevazute cu aer conditionat, care fac legatura intre principalele orase ale tarii si care sunt in mod obisnuit folosite de catre turisti. Aceste autobuze sunt linii private, operate de companii precum Green Line, Shyamoli, Silkline si Shohagh. Spre exemplu, cu Green Line puteti ajunge din Dhaka la Chittagong si Cox’s Bazar. Aceste autobuze ofera un grad ridicat de confort, iar pretul biletului este, de regula, cu 50% mai mare, comparativ cu tarifele de la compania de stat.

Calatoria cu trenul in Bangladesh

Compania nationala de transport feroviar este principalul operator in domeniu. Costul biletelor este rezonabil, comparabil cu pretul biletelor de autobuz, uneori chiar mai mic. Totusi, din cauza numeroaselor traversari de poduri si a rutelor ocolitoare, calatoria cu trenul poate dura foarte mult. Trenurile sunt, in general, confortabile si destul de spatioase, dar nu foarte curate. Diferentele intre clasa intai si a doua, sunt evidente doar din punctul de vedere al pretului. Cea mai mare gara din Dhaka, Kamlampur Rail Station, este destul de moderna, face legatura cu numeroae orase din tara. Puteti opta pentru Intercity (cel mai confortabil), prevazut cu aer conditionat, restaurant (clasa I si Clasa II). De asemenea, Turna Express, ideal pentru calatoriile pe timpul noptii (puteti opta pentru cuseta, cls. I sau clas. II ). O alta variata este Express, un tren destul de incet, dar cu conditii de calatorie bune. Daca calatoriti impreuna cu copiii, merita amintit faptul ca cei sub trei ani beneficiaza de gratuitate, iar copiii pana la 9 ani, platesc jumatate din costul biletului.

Calatoria cu vaporul in Bangladesh

Bangladesh este una dintre acele tari cu nemeroase rauri, peste 230 la numar, ceea ce face calatoria cu vaporul sau feriborbotul, una dinte cele mai comode pentru turisti. Este chiar modalitatea cea mai simpla si, poate, cea mai confortabila de a traversa tara de la un capat la altul. Exista numeroase companii private care ofera servicii organizate pentru acest tip de transport. Cu Compania Rocket Steamer puteti ajunge de la Dhaka la Khulna, via Barisal. De asemenea, compania BIWTC efectueaza curse pe aceasta directie de cateva ori pe saptamana. Si in caltoria cu vaporul/feribotul trebuie sa aveti in vedere ca exista diferente de pret pentru clasa I si Clasa II. Clasa I este situata in partea din fata a ambarcatiunii, oferind conditii mult mai bune de calatorie. In general, o calatorie dureaza intre 26 si 36 de ore si platiti intre 1010 TK/ cls. I si 610 TK /cls.II.